hotel, travel
Leave a comment

Visit in the Moods Hotel in Prague

project_10_2_800Hello guys, I know it is a bit I don’t write here but I have been traveling a lot in January. One of my business trip was in Prague. This city is amazing, I love everything in there.
I also was very lucky to be hosted in one of the most beautiful Boutique Hotel I have ever seen in my life : Moods Boutique Hotel.

Ciao tutti, e’ da un po che non scrivo ma ho viaggiato proprio tanto a gennaio. E uno dei miei viaggi per lavoro mi ha portato a Praga. Questa città è proprio bella, mi piace tutto. Ed ero anche molto fortunato di essere stato ospite in uno dei più bei boutique Hotel mai visto prima d’ora : Moods Boutique Hotel.

6

This hotel is an important project of the architects Vladimir Zak and Roman Vrtiska, it is very modern, minimalist and trendy. The Hotel design was awarded in Top 10 Trendiest Hotels in Europe, in Traveler’s choice.

Questo albergo è uno dei progetti importanti dello studio di architetti di Vladimir Zak e Roman Vrtiska, è molto moderno, minimalist e trendy. Il design dell’hotel è stato premiato nel Top 10 Trendiest Hotels in Europa, nel Traveler’s choice.

What I like the most ? 

  • The lobby => vegetal wall, lounge light, desks instead of a reception – the concept is interesting cause it makes you feel at home and do not create the usual cold reception point.
  • The restaurant created in the middle of a veranda => really important when in the morning you come and have breakfast there
  • Diversity of themes and atmosphere created => every floor is different, and every room keeps its own differences and tells its own story – a quote of a book is presented in 3 extracts > one in the entrance, the second at the top of the bed and the last in the bathroom. Like a literature circuit in your room.
  • The lights => every light had a lounge effect and no light was wrong.

Cosa mi piace di più ?

  • Il lobby => muro vegetale, luci lounge, scrivanie al posto del solito banco per il reception – devo dire che questo concetto è molto interessante perché vi fa sentire a casa e non crea la freddezza che può dare un banco.
  • Il ristorante creato in mezzo della veranda => molto importante soprattutto la mattina per la colazione aggiunge un’atmosfera particolarmente rilassante.
  • La diversità dei temi e l’atmosfera generale => ogni piano e’ diverso, e ogni stanza ha le proprie particolarità e racconta una storia – una citazione di un libro viene pure presentata in tre parti tagliate => una all’ingresso della stanza, la seconda sopra alla testata del letto e la terza nel bagno. Come un percorso letterario nella propria camera.
  • Le luci => niente era sbagliato e le luci creavano questa atmosfera rilassante e lounge.

I really felt like at home in this special project which remains simple and full of modesty where nature is everywhere.

Mi sono sentito veramente a casa in questo progetto molto speciale che rimane semplice e pieno di umiltà dove la natura ti circonda ovunque.

 

Pictures from Moods Hotel Boutique

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *