inspiration, travel
comments 2

Hans im gluck in Munich

hans-glueck (1)Two weeks ago I was in Munich for 3 days. The first evening I was looking for a place to eat. I don’t know very well this city, and in that case I never know where to go to have diner (yeah, these are serious problems). I stopped in that place first, not for the food they offer, but just for the quality of the interior design. I really appreciate places that believe that a good restaurant is like an entire trip, not only a food experience. And when both are deeply respected, that makes you come back. It is what I have done for 3 days in Hans I’m Glück.

Due settimane fa ero a Monaco di Baviera per 3 giorni, la prima sera cercavo un posto dove cenare. Non conoscendo bene la città, in questi casi non so mai dove andare a cena (si questi sono veri problemi).
Mi sono fermato in questo posto per primo, non per il tipo di cibo che offre, ma semplicemente per la qualità degli interni. Apprezzo davvero tanto quando un ristorante non è soltanto un’esperienza gastronomica ma anche un viaggio in se. Quando questi due aspetti vengono rispettati, questo vi fa tornare. Ed è quello che ho fatto per i tre giorni passati a Monaco per Hans In Glück.

 

I did not know that restaurant brand in Germany, and discovered it in Munich, and I have to say that I am really happy of it.
The food : the restaurant is mainly a burger grill place, but you can also find salads and other simple food. The quality of the food is excellent – (I really care about healthy and balanced diet, and I never eat junk food) : in that case you eat excellent healthy burgers.
The price is also very affordable!

Non conoscevo questa catena di ristoranti in Germania, e devo dire che non sono deluso della scoperta.
Il cibo : il posto è principalmente un ristorante di burger, ma si possono trovare insalate, carne e diversi contorni. La qualità del cibo è eccellente – (per una persona come me che sta sempre molto attento a mangiare sano ed equilibrato, e che non mangia mai junk food) : in questo caso mangerete eccellenti burger sani.

 

The restaurant : amazing white birch trunks everywhere to create corners and give a lounge aspect to the place, great softened lights, green color touch, natural wood, black tables, minimalist decor and especially some design pieces like the lamps build in bird houses that are amazing : its seems that you are having diner in the middle of a forest.

Il ristorante : meravigliosi tronchi di betulla ovunque per creare intimità e dare un tocco lounge al locale, luci soffuse, tocchi di colore verde, legno grezzo, tavoli neri, interni minimalisti, e soprattutto alcuni pezzi design come le case per gli uccellini trasformate in applique. Il tutto vi fa sembrare che state mangiando nel bel mezzo di una foresta.


I appreciate this kind of atmosphere, especially when you are alone, because you can just sit in a corner hidden by the trunk.

I could write much more about it, but I prefer inviting you to go there for a diner, this place deserves it.
=> Hans in Glück

 

Mi piace tanto questa tipologia di locale, soprattutto se siete da soli, vi potete sedere in un angolino nascosto dai tronchi di alberi.

Potevo scrivere molto di più su questo ristorante, ma preferisco invitarvi ad andare se vi capita, perché veramente merita.

=> Hans in Glück

Pictures from Hans in Gluck
The last picture is from Marc Dan for My home Story Blog

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *